EN

آنتی استاتیک تفنگی (بادی)

آنتی استاتیک تفنگی (بادی)

 آنتی استاتیک تفنگی (بادی) پولس :
  • عدم ایجاد نویز و تداخل در دیگر تجهیزات الکترونیکی 
  • فشار هوای مورد نیاز: 6 bar
  • نصب آسان و بازدهی بالا
  • کیفیت متریال عالی و عمر بالا  
  • گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن 
  • ساخت ترکیه.
آنتی استاتیک تفنگی (بادی)
آنتی استاتیک تفنگی (بادی)

قبل از معرفی محصول آنتی استاتیک تفنگی به توضیح مختصر در خصوص الکتریسیته ساکن میپردازیم.

  • پدیده الکتریسیته ساکن چیست ؟

 الکتریسیته ساکن پدیده ای است در سطح مواد. زمانیکه دو سطح و یا بیشتر با یکدیگر در تماس بوده و دوباره از هم جدا شوند ایجاد میگردد. در حقیقت در تماس و دوباره از هم جدا شدن دو سطح نوعی تقسیم و انتقال الکترون های منفی از یک اتم به اتم دیگر رخ میدهد. شدت و میزان شارژ الکتریسیته ساکن در سطح به عوامل متعددی بستگی دارد. من جمله جنس مواد و خواص فیزیکی و الکتریکی مربوط به آن مواد، دما، رطوبت، فشار، و سرعت جدا شدن دو سطح از همدیگر. هر چقدر فشار و سرعت سایش دو سطح بیشتر باشد الکتریسیته ساکن بیشتری پدید خواهد آمد.

  • الکتریسیته ساکن در صنعت چاپ و بسته بندی :

 الکتریسیته ساکن، بار الکتریکی ایجاد شده روی سطح میباشد. بار الکتریکی معمولا روی مواد عایق مانند فیلمها و همچنین روی سطح مواد رسانا که از میدان الکتریکی ایزوله شده (غلطک های هرز گرد در حال چرخش که با گریس کاری از سایر قطعات و زمین ارتباطش قطع شده) بوجود می آید. هنگامی که دو سطح باهم در ارتباط هستند، یک تبادل الکترون بین این دو سطح اتفاق می افتد.

هنگامی که سطوح از هم جدا می شوند، سطحی که الکترون کسب کرده بار منفی پیدا می کند و بصورت منفی باردار می شود. و سطح دیگر که الکترون از دست داده بصورت مثبت باردار می شود. بزرگی این بار الکتریکی ایجاد شده به نوع فیلم و سرعت و فشار تماس و جدا شدن سطوح از همدیگر دارد.

  • بار الکتریکی چه مشکلاتی در پروسه تولید بوجود میاورد:

بار الکتریکی یا الکتریسیته ساکن در طی مراحل تولید روی سطح مواد ایجاد میشود. در فرآیندهای تولید صنعتی، بارالکتریکی اغلب میتواند باعث مختل شدن پروسه تولید گردد. در اثر این پدیده اپراتورهای تولید در اثر تماس با فیلم با شوک الکتریکی مواجه می شوند. اگر این تماس ها در محیطهای انفجاری رخ دهد، جرقه های الکتریکی میتواند. خطر انفجار و آتش سوزی در پی داشته باشد. 

و یا اینکه این بارها اغلب باعث جذب ذرات معلق به مواد شده و باعث کیفیت پایین چاپ و رنگ کاری می گردد. در نتیجه نارضایتی مشتری را بدنبال خواهند داشت. بار الکتریکی زیاد همچنین باعث ایجاد نویز و در برخی موارد منجر به قطع فرآیند کنترل الکترونیکی پروسه تولید میگردد. کاهش سرعت دستگاه و پایین آوردن راندمان خروجی تولید در پروسه های تولید پلاستیک، تولید کاغذ و فرآیندهای مرتبط با آن از دیگر مشکلاتی است که الکتریسیته ساکن ایجاد میکند.

میدان الکتریکی یک فیلم باردارشده یکی از منابع اصلی آلودگی سطوح به ذرات معلق در هوا به حساب می آید. بسته به بزرگی بار الکتریکی ، میدان ممکن است از سطح فیلم تا چند اینچ و یا حتی چند متر گسترش داشته باشد. در صنایع غذایی و بهداشتی جذب ذرات معلق باعث بروز آلودگی در مواد غذایی و بهداشتی شده و مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت. 

  • چگونه از مشکلات الکتریسیته ساکن خلاص شویم ؟

 اگر بارالکتریکی روی سطح مواد به سطح قابل کنترلی کاهش داده شوند. بسیاری از مسائل مربوط به الکترواستاتیک حل خواهند شد. ماده خنثی، میدان الکتریکی ندارد و بنابراین بار القایی نخواهد داشت. و نتیجتا” جذب ذرات و تخلیه الکترواستاتیکی را درپی نخواهد داشت. برخلاف رساناها، بار روی مواد عایق توسط اتصال به زمین خثی نمی شود. لذا روش هایی مانند اصلاح سطوح و دادن مقداری رسانایی به سطح مواد. و یا روش یونیزاسیون هوا میتواند مشکل بار الکتریکی مزاحم را حل نماید. آنتی استاتیک تفنگی پولس یکی از تجهیزات یونیزاسیون هوا محسوب میشود.

  • معرفی شرکت سازنده تجهیزات یونیزاسیون (آنتی استاتیک) :

شرکت پولس الکترونیک ترکیه PulsElectronic به عنوان یکی از برجسته ترین تولید کنندگان تجهیزات یونیزاسیون در جهان شناخته شده میباشد. عمل یونیزاسیون با ایجاد ولتاژ بالا توسط این تجهیزات انجام میشود. مولکولهای هوا در اثر عمل یونیزاسیون به یونهای مثبت و منفی تقسیم می شوند. بار الکتریکی شارژشده در مواد، یون هایی از قطب های مخالف خود را از هوا به خود جذب می کنند. بنابر این عمل خنثی سازی صورت می پذیرد. شرکت PULS ترکیه تجهیزات گسترده ای را بسته به نوع فرآیندهای تولید و کاربردهای خاص و حرفه ای ارائه میدهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش کاوان تماس حاصل نمایید.

آنتی استاتیک و تجهیزات مربوطه

‫4 نظر

  • دانا گفت:

    با سلام ؛
    ما مشکل گرد و خاک تو پروسه رنگ آمیزی قطعات پلاستیکی مثل سپر خودرو داریم .

    • ADMIN گفت:

      سلام ، اگر پروسه رنگ آمیزی تون دستی هستش میتونید از آنتی استاتیک های تفنگی بادی استفاده نمایید. ولی اگه خط تون مکانیزه هستش از آنتی استاتیک های فن دار که به همین منظور طراحی شده اند استفاده نمایید.

  • قاسم گفت:

    سلام
    راهمایی برای ثبت سفارش ، الکترو استاتیک تفنگی میخواستم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *