EN

شفت پنوماتیک در صنعت

شفت پنوماتیک در صنعت

شفت پنوماتیک در صنعت
شفت پنوماتیک در صنعت
شفت پنوماتیک یا بادی چیست ؟

این شفت ها در صنایع تبدیلی یا کانورتینگ وسیله ای برای متحدالمرکز نگهداشتن متریال هایی که باید بصورت رول و یا طاقه پیچیده شوند، ساخته میشوند. مانند چاپخانه ها که در کل فرآیند تولید این واحدها رول های سلفون و یا فیلم همواره بازپیچی میشوند. به عبارتی رول در قسمت بازکن دستگاهها باز شده و روی آن فرآیندی انجام میشود، و نهایتا” در قسمت جمع کن دوباره پیچیده شده و بصورت رول در می آید.

ماشین آلات چاپ
صنعت کانورتینگ
توضیح بیشتر در مورد کاربرد شفت بادی:

شفت بادی یا Air Shafts در فرآیندهای تولید کارخانه ها برای جابجایی استفاده میشود. جابجایی موادی مانند: کاغذ ،ورق کارتن ،انواع فیلم ،آلومینیوم و پارچه که بصورت رول پیچیده شده اند. شفت پنوماتیک به گونه ای طراحی شده، که با قرار دادن آن در هسته رول و باد کردن میتوانیم به یک اتصال سریع و محکم دست پیدا بکنیم. طراحی کارآمد آنها باعث میشود با قرار گرفتن بر روی یاتاقانهایی که به همین منظور طراحی شده اند، و با حداقل تجهیزات و ایمنی بالا رولها را به پروسه های تولید تغذیه نمایند.

مزیت مهم استفاده از شفت بادی توانایی آن در گرفتن هسته بوبین رول بدون آسیب رساندن به متریال رول می باشد. و در عین حال رابط ایده آلی برای کنترل کشش فیلم میباشد. کنترل کشش بواسطه موتورها ،ترمزها و کلاچ های مغناطیسی و یا بادی میسر میشود. شفت های پنوماتیک در بسیاری از ماشین آلات تبدیلی استفاده می شوند. نمونه ای از این ماشین ها ،دستگاههای برش رول به رول می باشد. این دستگاهها برای برش رولهای با عرض بزرگتر به رولهای با عرض کوچکتر طراحی و ساخته شده اند. نمونه های دیگری از ماشین آلات که  میتوان اشاره کرد. عبارت است از : انواع ماشین های چاپ، لمینت، کلدسیل، تولید نایلون و تولید کاغذ.

شفت های پنوماتیک
شفت های پنوماتیک
شفت های پنوماتیک در کل به دو دسته اصلی تقسیم میشوند:

شفت های فولادی با تیوپ مرکزی که با بادکردن شفت لقمه های تعبیه شده لاستیکی و یا آلومینیومی از بدنه شفت بیرون زده و هسته بوبین رول را قفل میکنند. به این تیپ از شفت ها Lug Air Shafts نیز گفته میشود. این شفت ها تحمل وزن طاقه بیشتری را دارند. بنابراین در مواردی که وزن طاقه ها سنگین و عریض تر باشند از این تیپ شفت استفاده میگردد.

شفتهای آلومینیومی چند کاناله که با بادکردن شفت کانالهای مسطح سرتاسر از جنس آلومینیوم و یا لاستیک (بسته به کاربرد) از بدنه شفت بیرون زده و هسته بوبین طاقه را قفل می کنند. به این تیپ از شفت ها Multi-Tube Air Shaft گفته میشود. این شفت ها به لحاظ سبکی و سرعت عمل در تعویض رول ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این تیپ از شفت ها علاوه بر بالا بردن سرعت عمل تولید، راحتی و ایمنی بیشتر پرسنل در گیر با تولید را فراهم می سازند. کاربرد اصلی این سری از شفت ها در صتایع چاپ و بسته بندی و نساجی می باشد.

شرکت اتوماسیون کاوان نماینده انحصاری استارماک ترکیه ، یکی از برند های شناخته شده در تولید شفت های بادی میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوصو نحوه سفارش گیری شفت های پنوماتیکی با واحد فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.
شفت بادی

‫21 نظر

  • Id like to thank you for the efforts youve put in penning this site. I am hoping to check out the same high-grade content from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my own site now 😉

  • seo گفت:

    Wow, superb blog structure! How lengthy have you ever been running
    a blog for? you made running a blog glance easy.
    The overall glance of your site is wonderful, let alone
    the content material!

  • You should be a part of a contest for one of the highest quality sites on the web. Im going to recommend this website!

  • ناشناس گفت:

    Hurrah! Finally I got a blog from where I be capable of really obtain useful facts regarding my study and
    knowledge.

  • rosemary گفت:

    Hi! I’m at work surfing around your blog from my new iphone!
    Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts!
    Carry on the fantastic work!

  • best gold ira companies گفت:

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good.
    I don’t know who you are but definitely you are going to a famous blogger
    if you aren’t already 😉 Cheers!

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *