EN

محلول تست کرونا فیلم

محلول تست کرونا فیلم

محلول تست کرونا فیلم
محلول های تست کرونا انواع فیلم PE,PET,BOPP.PVC
  • محلول کرونا در صنعت چاپ و بسته بندی جهت تست چاپ پذیری سطح متریال ها مورد استفاده قرار میگیرد.

محلول کرونا بسته به نوع و جنس متریال های مختلف درجه بندی میشود. انواع متریال ها شامل BOPP,PET,PE,CPP,PVC,ALU میباشند. با محلول تست کرونا در واقع میزان انرژی جزبی سطح را کنترل میکنیم.  انرژی جذبی سطح یکی از مهمترین معیارهای چسبندگی مستقیم مرکب ،چسب ،انواع لاک ها و غیره… بر روی سطوح پلاستیکی و فلزی میباشد. و واحد آن mN/m میباشد.

هرچه انرژی سطح یک ماده بالاتر باشد. استحکام باند هر چیزی که با سطح آن سازگار باشد بیشتر خواهد بود. علت انرژی کم سطح ممکن است خاصیت مواد باشد. بعنوان مثال : بسیاری از پلاستیک ها از انرژی سطح بسیار پایینی برخوردار هستند. در این حالت برای اطمینان از چسبندگی مناسب از مواد شیمیائی و یا فرآیند الکتریکی بر روی سطح آن متریال استفاده میشود. از طرف دیگر محتوای روی سطح مانند روغن ،اثرانگشت ، گردوخاک میتواند باعث پائین آوردن انرژی سطح متریال گردد.

به طور کلی حد نرمال برای انرژی سطح 38mN/m میباشد. اگر انرژی سطح کمتر از این مقدار باشد چسبندگی ضعیف خواهد بود و چسبندگی بالاتر از این مقدار بسته به نوع و جنس متریال کافی خواهد بود. بنابراین ضروریست در پروسه های  تولید قبل از فرآیند چاپ و لمینت و کوتینگ حتما میزان انرژی سطح متریال با محلول کرونا و یا ماژیک کرونای مناسب تست گردد.

ماژیک های تست کرونا بسته به نوع و جنس متریال از شماره 36-52 Dyn قابل ارائه میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش اتوماسیون کاوان تمتس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *